Escoles Valencianes Associades

El blog de la xarxa PEA-UNESCO a la Comunitat Valenciana

DENYP 2016 en Valencia

Deixa un comentari

El Colegio Sagrado Corazón Carmelitas de Valencia celebró el pasado 28 de enero el DENYP.

MANIFIESTO POR LA PAZ 2016

 

Hoy estamos aquí todos reunidos, alumnos y alumnas, padres y madres, y profesores del colegio, para celebrar, un año más, el día escolar de la Paz y la No Violencia.

Hablemos de la Paz. Una de las palabras más cortas de nuestra lengua, pero a su vez, una de las palabras más difíciles de pronunciar en un mundo que, diariamente, se convulsiona ante la barbarie de las guerras, la destrucción, la muerte, el terrorismo y la violación de los Derechos Humanos.

Son muchas las noticias que cada día nos llegan sobre miles de personas muertas en guerras o en atentados. Podemos girar la cabeza y mirar hacia otro lado, o afrontar la realidad en la que vivimos y actuar.

También son muchos los que, con actitud derrotista, han llegado a la creencia errónea de que la Paz no es posible. Hablan de intereses económicos, de la industria de la guerra, de intereses creados, de que a los gobiernos no les interesa realmente luchar por la Paz o de que tienen otras prioridades.

Frente a ellos, nosotros nos negamos a aceptar la derrota. Tenemos el derecho a creer que no es demasiado tarde para la Paz. El derecho a creer que es posible un mundo en el que nadie pueda decidir por nosotros, cómo y cuando tenemos que morir. Tenemos el deber de luchar por aquello en lo que creemos.

Vivim un moment en què cada dia milers d’homes, dones i xiquets moren ofegats o fugint. Són persones que fugen de l’horror dels seus països. Totes este persones formen part d’este món, d’un tot en el que també hi som nosaltres, tos hi aportem, tots som necessaris; níngú és més que altre.

No ens podem permetre pertànyer a una humanitat que avança a la recerca de majors comoditats, de major benestar, però que hi és òrfena d’esperit, de valors, d’ànima.

El món ens necessita, necessita persones que estiguen disposades a emprendre un llar viatge a la recerca d’eixe esperit, d’eixos valors i d’eixa ànima que ens permeten viure en un món millor, en un món en Pau.

Per a eixe llarg viatge ens caldrà omplir el nostre equipatge d’amor, comprensió, respecte, diàleg, perdó, compasió i justícia que haurem d’oferir als altres i rebre dels altres.

Seguim el camí de la Pau; ara més que mai.

“¡COMPARTIM LA PAU!”

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s